Leuk idee!!

Kletsen over van alles en nog wat !
Plaats reactie
frank1964

Leuk idee!!

Ongelezen bericht door frank1964 »

Leuk idee Kees om ook een prietpraat hoekje er bij te zetten !
Kees
Beheerder
SAM-versie: 4.2.2.*
Database: MySQL
Windows: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kees »

Tja Frank...een terugtrek hoekje om eens even niet over SAM maar over b.v. de 1 van de dagelijkse rituelen te praten die zoveel van onze vrije tijd opslokt.....zoals WERKEN !
frank1964

Haha, nou ik weet dat er verdomde veel vrije tijd gaat zitten in werken....morgen ben ik gelukkig vrij, maar daartegenover staat dat ik dinsdag weer tot laat in de avond door ga..... tja beeld en geluid is nu eenmaal geen 9/5 baantje
Kees
Beheerder
Contacteer:

Uh nee....ik snap je helemaal..ben donderdavond de klos....moet overdag werken en s'avonds licht en geluid verzorgen voor een voorstelling van een school..gelukkig is dit op mijn werk dus hoef ik niet heen en weer te rijden.
frank1964

Altijd leuk om een beetje licht en geluid te schuiven toch.....eigen apparatuur of wat spulletjes ingehuurd?
Kees
Beheerder
Contacteer:

Nee...staat vast opgesteld daar...in een theater- cq conferentie zaal met plaats voor 230 personen.
Kom je niet vaak tegen in een ziekenhuis.
Hoor ik tenminste van veel buitenstaanders die daar presentaties komen geven.
frank1964

Nee inderdaad hoor je zeker niet vaak. Meestal is er wel een soort collegezaal/amphitheater met wat av middelen, maar een conplete theaterzaal is niet allerdaags.
Kees
Beheerder
Contacteer:

Luxe is het in ieder geval..licht en geluid kunnen geregeld worden middels een Crestron afstandsbediening.
Afbeelding
( Speciaal voor luie technici )
frank1964

Dat is zeker luxe Kees. Ik kom wel eens op het scheepvaart en transport college in Rotterdam en ook daar is in de grote zaal Crestron verwerkt, 1 screen in het katheder en 1 in de regie. Echter als er andere dingen nodig zijn moeten we altijd apparatuur bij huren omdat op het Yamaha mainframe wat door de crestron gestuurd wordt geen mogelijkheid is om extra spullen aan te sluiten. Inmiddels hebben we het nu zo aangepast dat we kunnen schakelen en de eindtrappen en de projectoren met externe apparatuur aan kunnen sturen.
Hier een paar foto'tjes van de regieruimte met op de eerste de crestron zichtbaar en op de 2e wat we er van zoals extra bij zetten. (let niet op de kwaliteit, is met een mobieltje gefotografeerd)
Afbeelding Afbeelding
Kees
Beheerder
Contacteer:

Blijft altijd leuk om te zien zoiets.
Volgens mij zie ik daar op de rechtse foto een serie sennheisers staan !
frank1964

Klopt, het is een legertje 3000 ontvangers. We maken daar gebruik van sk50 beltpack zenders en skm5000 handzenders...ook de dure jongens dus, maar goed het is je dagelijks materiaal he dus dan mag het wel wat degelijker :-)
FataMorgana

Ongelezen bericht door FataMorgana »

@Kees: Mmm dat ziet er allemaal professioneel uit! :shock:
Bij ons in het ziekenhuis hebben we alleen een vierkante doos met knopjes voor de 2 microfoons die erop passen...
En ze hebben ook een beamer voor aansluiting van een PC of laptop maar dan houdt het multimediageweld wel op...

In een andere lokatie hebben ze overigens wel een meer geavanceerd conferentiesysteem waarbij ze zelfs met anderen in beeld op afstand kunnen vergaderen. Maar het geluid schijnt zwaar slecht te zijn.
Helaas mag ik me daar niet mee bemoeien... ;)
Kees
Beheerder
Contacteer:

Dat is jammer John...in veel gevallen ligt dat toch aan de afstelling van de mengtafel.
Hieronder zie je trouwens de mengtafel waar wij gebruik van maken.
Afbeelding

Leuk speelgoed maar het is wel even wennen hoor, dat digitale spul.
frank1964

Wow.... da's een tof ding die O1V 96 Kees en dat voor Zaal versterking..... het is ook een hele mooie recording tafel.
Kees
Beheerder
Contacteer:

Ja..maar als je ineens moet overschakelen van een hele antieke mengtafel van het merk Shonner !! naar zo'n Yamaha, dan sta je wel even te klappertanden hoor.
De allereerste keer dat ik met het ding moest werken was gelijk voor een volle zaal !
frank1964

En zie dan maar eens geluid te krijgen uit zo'n digitale doos hahahahaha, ik ken het. Toen ik nog bij mijn vorige werkgever werkte had ik een gelijksoortig voorvalletje. We hadden net 3 dagen een O2r binnen komt mijn baas doodleuk aanlopen met de mededeling dat er de volgende dag een rockbandje een demo wilde komen maken.....pffffff
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht